Alma Media luovi talouden myrskyissä reippaaseen kasvuun

Mediakonserni Alma Median kasvu jatkui heinä-syyskuussa, vaikka epävarmuus taloudessa on kasvanut. LEHTIKUVA / Mikko Stig
Mediakonserni Alma Median kasvu jatkui heinä-syyskuussa, vaikka epävarmuus taloudessa on kasvanut. LEHTIKUVA / Mikko Stig

Mediakonserni Alma Median kasvu jatkui heinä-syyskuussa, vaikka epävarmuus taloudessa on kasvanut. Oikaistu liikevoitto nousi 8,1 prosenttia 19,3 miljoonaan euroon ja liikevaihto kasvoi kymmenen prosenttia 74,5 miljoonaan.

Toimitusjohtaja Kai Telanne totesi katsauksessaan, että Alman rekrytointipalvelujen kysyntä pysyi vahvana kaikissa päämarkkinamaissa, eli Suomen lisäksi Tshekissä ja Slovakiassa.

–  Taustalla on voimakas kilpailu ammattitaitoisesta työvoimasta, Telanne sanoi tiedotteessa.

Suomen kuluttajaliiketoiminnassa näkyivät geopoliittiset jännitteet ja sotauutiset, kun kansalaisten uutiskysyntä ja medioiden käyttö on kasvanut. Maksullisen Iltalehti Plus -palvelun kysyntä on Telanteen mukaan kehittynyt edelleen suotuisasti. Digiliiketoiminnan osuus liikevaihdosta nousi liki 83 prosenttiin ja digimainonta kehittyi suotuisasti.

Sekä asuntokauppa että autokauppa ovat hidastuneet, kun kuluttajien epävarmuus ja toimitusvaikeudet ovat lisääntyneet. Alman liiketoiminnassa kehitys ei ole toistaiseksi näkynyt.

–  Kuluttajien lisääntynyt epävarmuus on heijastunut toistaiseksi asumisen ja autoilun markkinapaikkoihin ja -mainontaan selvästi odotettua vähemmän, Telanne totesi.

Alma Media pitää voimassa aiemman arvionsa, että tämän vuoden liikevaihto ja oikaistu liikevoitto kasvavat selvästi viime vuoteen verrattuna.

Mainos (sisältö jatkuu alla)

Mainos päättyy

Mainos (sisältö jatkuu alla)

Mainos päättyy

Tilaa Ilkka-Pohjalaisen uutiskirje

Saat tuoreimmat uutiset ja puheenaiheet suoraan sähköpostiisi

Tilaa uutiskirje