<p>Vaasan Sähkön asiakkaita ovat hämmentäneet alkuvuodesta saadut sähkölaskut.</p>.<p>Ilkka-Pohjalaiseen yhteyttä ottanut lukija, joka on myös Vaasan Sähkön asiakas, nimittäin kertoi, että hänen saamassaan sähkölaskussa on täysin eri summa kuin mitä sähköyhtiön sovelluksessa.</p>.<p>Summa sovelluksessa on useita euroja korkeampi kuin varsinaisessa laskussa. Vastaavanlainen summaero on myös lukijan vanhempien sovelluksen summan sekä sähkölaskun summan välillä, joten yksittäisen asiakkaan kohdalle sattuneesta virheestä ei ole kyse.</p>.<p>Vaasan Sähkön sovelluksessa voi tarkistaa omat sähkönkulutuslukemat, joiden perusteella sähkölaskun hinta määräytyy.</p>.<p><strong>Mistä ero johtuu, Vaasan Sähkön viestintäpäällikkö Mikaela Jussila?</strong></p>.<p>– Joulukuun laskulla on hinnasta vähennetty kantaverkon maksun hyvitys, jos asiakas asuu Vaasan Sähköverkon alueella. Vaasan Sähköverkko on halunnut varmistaa, että hyvitys tulee asiakkaille mahdollisimman nopeasti, Jussila vastaa sähköpostitse.</p>.<p>– Vähennys näkyy laskulla miinusmerkkisenä, mutta sovelluksessa sitä ei näe kulutustiedoista.</p>.<p><strong>Eli Vaasan Sähkön asiakkaan ei tarvitse huolestua summaerosta?</strong></p>.<p>– Hyvityksen aiheuttamasta erosta ei tosiaan tarvitse huolehtia. Yleisellä tasolla voi todeta, että aina, jos asiakas epäilee virhettä joko laskutuksessa tai mittaustiedoissaan, kannattaa hänen olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkastella asiakkaan tietoja.</p>