Kantar: Mediamainonnan nousu jatkuu, sanomalehti- ja televisiomainonnan määrä laskee

HELSINKI

Mediamainonnan määrä kasvoi viime vuonna 1,2 prosenttia edellisvuoteen verrattuna, kertoo Kantar. Viime vuonna mediamainontaan käytettiin yhteensä 1  259 miljoonaa euroa. Tiedot perustuvat Kantarin kuukausittaiseen mediaseurantaan sekä vuosittaiseen erillistutkimukseen.

Mediaryhmien osuuksia perinteisellä mediaryhmäjaottelulla tarkasteltaessa mainonnan panostukset kasvoivat radiossa, verkkomediassa sekä elokuva- ja ulkomainonnassa. Printissä ja televisiossa panostukset puolestaan laskivat. Verkkomedian mainonta kasvoi yhdeksällä prosentilla, painetuissa sanomalehdissä mainonta puolestaan laski yhdeksällä prosentilla.

Radiomainonta nousi kuudella prosentilla edelliseen vuoteen verrattuna, televisiomainonta laski viidellä prosentilla.

Kommentoi











Luetuimmat talousuutiset
  • Päivä
  • Viikko
  • Kuukausi